Alla inlägg den 13 februari 2012

Av maartiina - 13 februari 2012 22:53

**Inatt drömde jag om ett Gult hus, med ett litet gästhus med badtunna på tomten. Det är så otoligt vackert där det står på en liten upphöjning, med ett stort träd på gården, kan kan vagt höra hur trävirke sågas itu, känner doften av nersågade träd och nyklipptgräs där jag står med foten på kedjan som har hängts upp i det stora trädet som en gunga för att stå på.. Men detta  är bara en av tusen drömmar man drömmer om om natten!**


**Drömde även om något som jag inte riktigt kan förstå eller vet inte hur jag ska tolka den rättare sagt, Jag går i skogen det är snö och sol skiner , jag hör en fyrhjuling på långt håll, helt plötsligt framför mig ställer sig en fin rådjursbock och lägger huvudet på sne, precis som om  den vill säga mig något. Något jag lägger märke till är att den har en liten rådjurskid med sig, det är med en bock, men dens horn är inte stående, de pekar absolut inte upp mot den klarblåa himlen, utan de pekar rakt ner mot marken istället. Vi står där och tittar på varandra en långstund, sedan kommer den vuxna bocken fram till mig och ger mig en knuff med sin nos eller vad man kallar det på rådjur. Sen vaknar jag! Någon som kan förklara för mig vad denna dröm vill säga mig. Är inte första gången jag drömmer om dessa rådjursbockar! =/ **


Återkommer med ett inlägg om min dag innan jag kryper ner i sängen.. =D



Av maartiina - 13 februari 2012 00:40

Blir att skriva lite kort om denna underbara och lugna söndag.

Idag började dagen med att jag vaknade av att sambon gick upp ur sängen, så jag följde med upp och åt frukost. Sedan blev det en härlig promenad med hundarna, vilket kommer lite bilder på i slutet av detta inlägg..


Nu ikväll har vi kollat på den nya serien som började Kontoret eller var den heter, det var ju ingen höjdare precis! Så det blir nog att skippa den på söndagarna iaf, sen kollade vi på Time out och wallander Vålnaden.


Medan sambon spelar xbox  så kollar jag efter intressanta bloggar att följa har hittat några så vi får se om jag följer dem hela tiden eller inte, vill ha lite insperation av andra bloggar om hur man kan bygga upp och på vilka sätt man kan skriva. Kan också medela att jag har blivit frustrerad över vissa bloggar, det är när man hittar och läsre om 12-14 åringars bloggar. Endel tror inte att det är älskade av sina föräldrar och ser ingen mening till varför de ens blivit födda, detta gör mig så illa till mods så vet inte vad jag ska skriva. Är det på allvar?? Blir så, jaa jag vet inte vad jag ska skriva, det gör ont i mig att läsa om de stakarna. =(

Nää, kan inte skriva mer om det, usch. Nu ska vi se vad jag kan skriva mer om innan det blir dags att stänga ner dumburken för idag. Det är ju en dag i morgon också! =)


Imorgon blir det att jobba några timmar, sen blir det att kolla på reprisen av Familjen annorlunda som går tolv. Ska försöka hinna med en långpromenad med hundarna med innan jobbet hade jag tänkt.

Ja vad ska jag mer skriva??


Jag har pratat lite med underbara lillebror en sväng också. Är så skönt att det att han mår bra. sen skickade jag ett sms till underbara lillasyster, men hon var hos en kompis och hade inte tid med stora syster idag.. Så sööt så.. haha. Märks att hon börjar bli stor nu, mins det som igår som man matade henne med flaskan, det lilla knyet var inte stort. =)


Nää nu ska jag avsluta detta inlägg med några bilder från promenaden. Funderar på att lägga ner min fotoblogg helt, bättre att lägga upp bilder på denna blogg istället. =) Ska nog fixa bort den bloggen nu innan jag går och lägger mig, ja såå får det blir.. Hoppas eran dag och kväl har varit toppen också! =)


Bilderna kommer här:

         

God natt! <3                 


Ovido - Quiz & Flashcards