Alla inlägg under november 2012

Av maartiina - 27 november 2012 22:30

Gost whisper och tända ljus, får avsluta min kväll.

Av maartiina - 22 november 2012 11:18

Jag vet inte vad jag ska säga eller göra just nu, allt känns bara skit. Känns som alla försöker ersätta mig på något sätt! Vet inte varför jag reagerar som jag gör, är väl bara min känsla av att inte räcka till som får mig att känna som om alla ersätter mig. Varför kan jag inte bara släppa de?!? Vill inte vara så är, jag vill vara alla till lags men jag kan inte, jag måste få tänka på mig själv, och nu har jag valt att dra mig undan för att få respons tillbaka, att folk ska börja höra av sig till mig, att folk ska komma hit och hälsa på, men ingen verkar ha tid för att komma hit. Visst jag valde att flytta men ska de kännas som ett straff för de. ( Nu gäller inte detta alla, för har vänner som kommer hit och hör av sig) Men de jag vill är att mina "Gamla" vänner och familj ska förstå att de är lika jobbigt för mig att sätta mig på ett tag och åka till småland som för dem. Men hallå! Jag har bott i Mariestad snart 4 år, och mina föräldrar har varit här en enda gång sedan jag flyttade. Det gör jävligt ont att de inte kan ta sig hit, känns inte som om man betyder ett skit. Men visst jag valde att flytta men tycker inte de är en anledning till att de skulle bli så här. Och mina vänner i småland har jag inte hört något ifrån på jag vet inte hur länge, visst jag har inte hört av mig heller, så jag ska väl inte klandra dem för de, men om man hade saknat en vän som mig hade de väl hört av sig någon gång?!?! Men men.


Skickat ett sms till min biologiska mamma, hon fick en strok för några år sedan och fick problem med tal och nersatt rörlighet på höger sida, saknar den tiden då vi umgicks och äntligen fått tillbaka kontakten igen, och sen hände detta med henne. Saknar henne så otroligt mycket. Om du läser detta Mamma så ska du vetat att jag älskar dig! Och att jag önskar att vi hade fått bättre kontakt, vet att jag inte har varit den bästa dottern, men jag vet iaf att du älskar mig även fast vi haft våra stunder. <3


Jag har nog valt att blunda mycket under alla år, men har väl börjat inse att man inte kan vara alla till lags längre för att orka med att leva själv, därför har jag väl satt mig i denna sits själv av att ingen hör av sig längre. Men de var ju ett sätt för mig för att se om man var mer värd än att man bara var ett bollplank, som man kunde höra av sig till när man hade de jobbigt, eller som man umgicks med när inga andra kunde?!? Men men , jag har så mycket att glädjas åt i mitt liv också, jag har träffat nya vänner, har ett fast jobb och en underbar pojkvän och våran lilla familj som jag älskar mer än någonting annat. Jag lever mitt liv till fullo och jag trivs mycket med mig själv, mer än vad jag gjort innan, visst sen har jag svackor men vem faan har inte det?!?


Ja, detta inlägg var bara för att jag kände att jag behövde resna mina tankar och funderingar lite.

Nu blir det snart duschen och ut med mina fyrbenat älsklingar på en promenad, sen blir det att jobba några timmar också. Efter jobbet får jag äntligen träffa min älskling igen, ska bli så underbart. Hoppas ni får en bra dag och en fantastisk helg, själv är jag ledig nu mellan fre - tisdag, ska bli skönt att tillbringa en hel helg med min älskling, undra vad helgen har att erbjuda.


Over and Out!

Kraam

Av maartiina - 21 november 2012 22:59

Inte hänt mycket idag, var en lugn dag på jobbet! :) Har läst live idag också, måste bli live ändring på läsandet tycker jag, måste läsa fortare nu fram över. Ni kanske tycker jag är knäpp nu. Men skulle jag få välja mellan att festa en fredag eller lördagkväll eller sitta hemma och läsa en bok, så skulle jag faktiskt välja att stanna hemma och läsa. :) Vet inte om de är att jag inte ser någon vits i att festa längre, visst de händer väl att jag går på fester och att jag dricker ibland men de är väldigt sällan. Vilket jag trivs bra med, men ibland längtar jag bara efter att få komma ut, umgås med folk och dansa. Haha! :)

Ja, har ni några frågor eller bara känner för att kommentera varsegoda!

Nu ska jag sova! God natt! :)

Av maartiina - 19 november 2012 11:28

Idag blir de jobba igen! :) Ska bli skönt att jobba, så slipper man att sitta ensam hemma. Visst jag är inte helt ensam, har ju djuren som håller mig sällskap. :) Snart blir de duschen och en promenad med mina fyrbenta små älsklingar! <3

Börjar få riktigt sug efter att fotografera igen, men får inte riktigt tummen ur till att bege mig ut! :( Men de kommer väl med tiden hoppas jag..

Sitter och kollar på efter tio med Malou, handlar om arbetslöshet och de ska se vem som får ut fyra stycken arbetslösa i arbetslivet. Då är de en från arbetsförmedlingen och en privat jobbcoach som ska tävla mot varandra. Vi får se hur detta går! Vem tror ni vinner?? Jag tror nog den privata vinner, för jag har inga bra erfarenheter från arbetsförmedlingen iaf. :/

Nu ska jag fortsätta kolla nu! ;)

Önskar er alla en toppen dag! :)

Av maartiina - 18 november 2012 17:56

Idag har de inte hänt mycket alls, vaknade satt och läste en stund sen krop jag ner i sängen bredvid älsklingen, sen blev det att lämna tillbaka en hel bunt med filmer jag lånat. :) Nu sitter jag och väntar på att gubben ska komma hem, han har varit iväg och hjälpt sin bror med några fäljar. :)


Vi får se vad kvällen har att erbjuda, har varit ledig idag. Njuter till fullo om man säger så, sen blir det att jobba mån-tors, sen ledig ända tills på onsdag veckan efter. Ska börja jobba varnnan helg nu framöver så jag får lite mer tid med gubben och att träffa vänner. :D


Nää, sitter och funderar på om man ska ta och hoppa in i duschen så man kanske blir lite piggare. :p


Ja, det har inte hänt alls för mycket denna helgen som ni ser. :s Men det ska väl vara sådana helger med kan jag tänka mig. Så detta inlägg är inte så intressat men tack för att ni som läser tar er tid till det.. :)


Ni får ha en fortsatt bra dag! :)

Av maartiina - 16 november 2012 10:51

Nu är ännu en helg här, som betsår av jobb och mys med hjärtat.

Inte jätte mycket som har hänt sedan sist jag bloggade. :( Dagarna har gått fort iaf och de är väl huvudsaken.


Igår fyllde världens goaste lillasyster hela 11 år, tiden går alldeles för fort när de gäller mina underbara syskon. Min lillebror är 19 år nu. Vart tar tiden vägen, minns ju när de var bara några veckor gamla. :) Men man kommer nog alltid se dem som små i sina ögon. Men är så roligt att se hur det utvecklas som människor, och vilka personer de har blivit nu. Jag är en enormt stolt storasyster. :D

De jag saknar är väl att vi inte har en jätte stark kontakt, eftersom jag flyttade från Småland till västra götaland, för snart 4 år sedan. :) Jag ångrar absolut inte min flytt hit, för de är de bästa jag någonsin har gjort, jag har fått börja leva ett nytt liv och jag har vuxit som person, visst ibland längtar man ju tillbaka men inte så att jag vill flytta "hem" igen.. Jag har ju byggt upp mig själv på ett helt annat sett nu, och jag trivs med den person jag har blivit. Tänkte berätta mer om varför jag valde att flytta och lite om mig själv, men än är jag inte redo att göra mitt live så öppet för de som inte vet vem jag har varit och vet hur detta har förändrat mitt live till de bättre. Men hoppas att ni kommer att följa mig även efter de. :)


Nu blir det snart att hoppa in i duschen och göra sig klar för dagens arbetspass. Blir att börja lite tidigare idag eftersom de är fredag, och jag jobbar även i morgon. :) Är så otroligt glad att jag har ett jobb att gå till. :) Lider med alla som kämpar för att hitta ett jobb, men kan ge er tips om att ni inte ska gå till AF (Arbetsförmedlingen) För de är inte till jätte stor hjälp tyvärr, utan ut och presentera er själva på olika arbetsplatser, visa vilka ni är. På så sett får de en bild av er. Visst jag är en av dem som ska tacka AF för att jag har de jobb jag har, men de tog 3,5 år innan jag fick det. 3,5 är av jobbsök, praktik och utbildningar, tycker att det är synd att de ska ta sådan tid. Men nu har jag äntligen ett jobb som jag trivs med och som jag älskar. :) Vill önska er alla som är jobbsökande ett varmt lycka till! :)


Jaha, detta blev ett lite rörit inlägg men de är ju iaf ett inlägg..

Hoppas att ni får en toppen dag iaf, det ska jag ha!

Och önskar er alla en riktigt trevlig helg!!! :D


KraamKraam!




Av maartiina - 12 november 2012 11:34

Har tittat på Efter Tio med Malou precis, tycker det är så otroligt starkt av Jonas som var med som har ett handikapp, och komma med så bra utryck och hur han ser på att folk kommer till honom. Han vill inte att man ska komma framtill honom och tycka synd om honom bara för att han har sin CP- skada, vilket många gör, han vill bli behandlad precis som alla andra, att man visar respekt och inte dömmer dem pga att de har sitt handikapp. De hade frågat hans mamma fall de var så att alla i hans familj rättade sig efter honom pga detta, då hade hon svarat att han rättar sig efter dem. Vilket gjorde honom glad, och visar att de har full respekt för honom och accepterar att han har sitt handikapp. De var väldigt intersant att titta på.. :)


Nu blir de att hoppa in i duschen och sen blir de att sotera tvätten så man kan börja tvätta sen. I övrikt blir det en lugn dag, blir nogen en hel del läsning idag. Känns som en bra dag att bara vara.. :)


Min helg har bestått av jobb, film och massa mys med älsklingen. Hoppas eran helg har varit bra också?


Ni får ha en toppen dag och njuta av solen! :)


KraamKraam :)

Av maartiina - 8 november 2012 12:54

Känner mig frusen, men inte så konstigt när man inte har sovit bra. Nu blir de ut med hundarna, sen traska till jobbet!

Bjuder på en bild! :) Vet ser helt väck ut! :p

Ovido - Quiz & Flashcards