Alla inlägg under november 2011

Av maartiina - 23 november 2011 18:42

 

(Bilden tog jag förra veckan)


Heej!


Idag har jag varit ledig hela dagen, har inte gjort jätte mycket idag bara tagit det lungt. Sitter och funderar på om man ska ta en kvälls promenad med hundarna efter jag skrivit av mig lite här.


Sen väntar jag på att grannen ska höra av sig, ska fotografera Elias och Sandras systerdotters lilla dotter. Ska bli kul och se om det blir några fina kort. :)

Sandra och Andreas blev ju nöjda med några av de kort jag tagit på underbara Elias iaf, så då hoppas jag att jag lyckas få några bra kort denna gången också.


Var inne hos Sandra tidigare idag, Elias har blivit så stor, han har fått två tänder och han vänder sig själv från rygg till mage. :) Det märks att det var ett bra tag sedan jag var och hälsade på dem nu, även fast vi bor dörr i dörr. Men det blir ju så när man har mycket med jobb och sen vill man ju ha lite tid med sambon och djuren också. :) Framförallt nu om det blir så att han ska jobba borta på veckorna framöver. Kommer blir sjukt tomt här hemma då. :(


Nää nu får det bli en promenad så man piggnar till lite, blir att kolla på film innan det blir dags att skalla kuddarna. Ska kolla på Bonde Söker Fru med ikväll hade jag tänkt. :)


Hoppas att ni får en toppen kväll!

Kraam på er!


  


Av maartiina - 20 november 2011 01:33

Min dag i dag har bestått av ca 3 timmars jobb. :) När jag kom hem så la jag mig i soffan och mös med sambon. Sedan blev det mys med underbara Dixiefis, hon låg med mig i soffan och kollade på Lejonkungen. :D


Nu är jag ledig tills på tisdag, ska bli skönt. Har varit ledig ca 2 dagar på 3 veckor. Känns nu kan jag säga, så det är behövligt att få vara lite ledig nu. :) Men jag klagar inte, trivs bra på nya jobbet, träffar underbara människor varje dag. Arbetskamraterna är urgulliga. :)


Min kväll betår av god mat, film, massa godis, sambon, och vi har besök av sambons lillebror. Min lördags kväll kan inte bli mkt bättre. ;)

Nu blir det att titta på när bröderna spelar xbox 360. :D

Sen blir det sista kvällspromenaden med hundarna, men den överlåter jag till sambon.


Är grymt sugen på att köpa volym 2 och 3 av skilda världar nu! Måste bara ha dem. :) Men det får bli min egna julklapp till mig sen. ;)


I morgon blir det att försöka greja hemma om man orkar vill säga. Hoppas att orken finns där i morgon. Vet ju hur det brukar bli när man planerar att man ska göra något här hemma, kommer tyvärr alltid något annat ivägen.


Nää, nu ska jag försöka vara social de sista innan jag tackar för mig idag. Ska faktiskt bli skönt att kassta in handduken och skalla kudden. :)


God natt! Kraam på er alla som tog er tid att läsa detta ointressanta inlägg!


   

Bjuder på två bilder idag med! Min älskade bäbis Dixie! :)

Hmm

Av maartiina - 14 november 2011 06:59

Ännu en natt som jag drömt konstigt och sovit orolig. Skulle egentligen varit ledig, men när en arbetskamrat blir sjuk så ställer man givetvis upp. Så nu blir det att tagga för första passet sen hem och då taggar vi för andra passet! Detta kommer att bli kalas. Efter sista passet så blir det att umgås med sambon innan det blir dags att sova igen. Måste ju ladda batterierna för jobbet i morgon. Ni får ha en toppen dag alla som läser detta!Kraam :)

Av maartiina - 8 november 2011 07:13

Idag är jag fruktansvärt trött, har sovit oroligt inatt. Hoppas denna dag går snabbt så jag får komma hem och vila ut riktigt. Idag blir det variation på jobbet, kan säga att jag är lite nervös. Men det kommer att gå bra. :)När jag kommer hem blir det soffläge för min del, umgås med sambon. :) Ser fram emot att få lägga mig i hans varma famn och bara vara. :)Är många som frågar vart jag fått jobb, jag säger som jag sagt innan i mina kommentarer, alla har faktiskt inte.med det att göra. Ni får tycka att jag är löjlig, men finns de som inte har ett skit med de att gör. Så därför väljer jag att inte skriva ut detta. Kanske kommer ut med det längre fram. Hoppas att ni kan ha förståelse för detta.Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer.. Men ni får ha en toppen dag! :)Kraam! <3

Av maartiina - 7 november 2011 07:34

God morgon! Det var ett tag sedan jag var här! :) Med har fullt upp med jobb just nu. Jag har haft en toppen helg med underbara människor runt mig! På väg mot jobbet nu, inväntar Johanna som ska plocka upp mig. Det blir delad tur för min del idag på jobbet. Först blir fettett pass mellan 8.00-12.00 sedan blir det hem och vila lite för att sedan gå på igen vid 16.00-21.00 Detta kommer att bli en toppen dag! Kraam <3

Ovido - Quiz & Flashcards