Alla inlägg under mars 2013

Av maartiina - 29 mars 2013 13:00

Japp, som rubriken säger så har jag lite tankekaos om allt just nu.. Men har hört att ibland måste hjärnan få spela ett spratt med än för att man sedan ska kunna stoppa det utan problem, vilket jag precis gjort. Ibland har jag svårt att skilja på fantasin och oroskänslor och de som är verklighet.. Detta gör mig frustrerad, arg och ledsen. Men när man väl börjar tänka på allt som verkligen händer i nuet så mår jag mycket bättre, blir glad och varm inom mig. Man måste försöka hitta anledningen till varför de är som de är just nu. Att om de är en person tillexempel som alltid har hört av sig som helt plötsligt inte hör av sig varje dag, så kan min hjärna börja spöka och sätta spinn på allt.. Men i själva verket så är de så att personen har haft mycket att gör och inte haft tid, inte att den slutat höra av sig för att jag gjort något eller för att den inte vill ha något med mig att göra längre. När man kommer till insikt med att allt inte handlar om en själv, att man själv inte har skulld till att en annan person inte hör av sig, då kan man gå vidare med tankarna. Att se att det finns en helt logisk förklaring. Då vet man att man har lyckats.

Lite rörigt inlägg kanske, hoppas att ni förstår vad jag menar iaf. :)

Nu blir de att byta om till jobbet och ta ut bäbisarna på en snabb promenad.

Önskar er alla som läser detta inlägg en riktigt bra dag! :) kraam

Av maartiina - 28 mars 2013 13:15

Glad påsk!

Av maartiina - 28 mars 2013 12:23

Snart dags att hoppa in i duschen, för att göra sig redo för dagens arbetspass.. :) Börjar en dag tidigare, då min arbetskolega ville vara ledig för hennes barn skulle gå påskkärring. Men jag tackar ju inte nej till jobb och extra pengar.. haha. :) Har haft en toppen vecka med ledighet, även fast jag har legat sjuk, men nu är jag pigg, bara denna förbannade hosta kvar, men den kan jag ju leva med.. :)

Har druckit kaffe och kollat på två avsnitt av one tree hill. :) Hoppas ni får en toppen dag och ta vara på varandra.

GLAD PÅSK!!!!!! :D

Av maartiina - 21 mars 2013 22:32

Detta är första inlägget från surfplattan jag har införskaffat. :) Det är en sony xperia s table, samma märke som min mobil är ju nöjd med den så.. ;)

Jag har blivit sjuk igen :( börjar bli en aningen trött på detta, så ska ta kontakt med en läkare och se vad detta kan bero på. Allt har typ gått utför sedan jag hade lunginflammation. Har varit sjuk en gång i månaden sedan jag hade det. Inget roligt alls, så lika bra att kolla upp de så man får en förklaring på varför de blivit så här.

Har legat till sängs i två dagar, första natten hade jag feberfrossa från helvetet, andra natten fick jag hostan från helvetet ist.. Min älskade man kom in med den stor mugg med te till mig. Han sa att de skulle hjälpa mig att få sova lite, och framförallt att han skulle få göra det. :)

Ikväll blir de varmamackor med älsklingen och hans bror som bor en trappa upp.. Han är här istortsätt varje dag.. Tur man börjat vänja sig vi det.. hihi.. :) Nää, om man ska förbereda mackorna så inte älsklingen behöver göra allt.. :)

Ni får ha det bra, så hörs vi snart igen..
Over and out! :)

Av maartiina - 17 mars 2013 17:01

Med tända ljus, te och några avsnitt av One tree Hill.

Av maartiina - 14 mars 2013 19:10

Japp, precis som rubriken säger: Vad ska man hitta på?!? Sitter i köket och har allmänt tråkigt.. Älsklingen sitter i tv-rummet och spelar xbox med en kompis så där går ju ite sitta.. Läsa bok är jag inte sugen på heller.. Blööö..  *suck*


I morgon är det dags för att jobba igen. :) Ska bli skönt, då jobbar man sju dagar sen ledig i sjudagar. Börjar dock senare på Måndag då jag ska till sjukan.. :/ Hoppas de går vägen.. Men det gör det garanterat.. :)


Vad har jag gjort idag.. Jag körde Älsklingen till gymmet, sen var jag hos grannen och drack kaffe, sen blev de promenad och kaffe igen.. Ja som ni ser så har jag inte gjort ett piss idag egentligen.. Börjar bli smått irriterad, så kanske dags att äta lite.. Såå inte sambon får ta allt förmycket skit.. ;)


Nää, det får nog räcka för idag, bara gnäll ändå, inget roligt för er att läsa.. Gnäll Gnäll Gnäll..


Hoppas ni får en fortsatt bra kväll iaf.


Kraam på er! :)

Av maartiina - 12 mars 2013 18:34

Sambon iväg en sväng, då ligger jag i soffan och kollar på Rederiet. Gamla serier är alltid lika roligt att kolla på.. :)

Idag har jag gjort något jag skulle gjort för länge sedan, har tagit bort energitjuvar ur mitt liv. De är slut på att jag bara ska förlåta hela tiden och sen så beter sig personen lika dant igen. De får vara nog med de nu..

Nu, blir de en kopp varm choklad och fortsätta kolla på Rederiet.. :))

Av maartiina - 8 mars 2013 12:37

Ja, då är man ledig i sju dagar nu då. Har lite som jag planerat att göra, lite dagliga sysslor m.m Känns skönt att vara ledig ett tag nu, men vet hur de kommer att bli, kommer bli tokig efter några dagar.. ;)

Va inne hos grannen och drack lite kaffe och
tjötande lite.. Sen blev de att bära it en stol på balkongen och ta en kopp kaffe i solen. Och nu är hela min lilla familj samlad då älsklingen kom hem efter en stund på gymmet.. Han har blivit en liten gymnarkoman. Önskar jag hade samma lust
till att gå på gym, men icke. :/

Snart ska jag försöka få med honom ut på en långpromenad med våra fyrbenta töser.. :)) Håll tummarna för att jag kommer att lyckas.. ;)

Igår hade jag en toppen dag på jobbet, men allt förändrades så fort jag kom hem.. Vet inte vad jag ska göra för att folk ska bli nöjda. Allt jag säger och gör är troligen fel, men duger inte jag som jag är så kan de kvitta.. Jag kan inte vara alla till lags, de går inte.

Men men, de kommer den dagen då de ångrar sig. Men jag tar ingen skit längre, visst har jag gjort fel så är de en sak men nu har jag inte gjort de..

Aja nog med negativitet för idag, ser framemot dagens händelser istället.. Hoppas ni alla får en toppen dag! För de ska jag ha..

KraamKraam..

Ovido - Quiz & Flashcards