Alla inlägg under september 2011

Av maartiina - 20 september 2011 22:37

Börjar med att jag vaknar halv 5 av att sambon kommer in och ska lägga sig, sen är jag klarvaken och somnar inte om förens klockan precis ringer. Hmm, denna morgon börjar ju väldigt bra. NOT, men det var bara att palla sig upp.


På praktiken, så blev det att göra rent i akvarierna och sedan damma och registrera nya kunder i kundklubben.


Efter att slutat på praktiken vid fyra, så blev det fika med Marie när jag kom till Mariestad igen. Haft en toppen eftermiddag med henne idag, mycket skratt och prat.


Nu blir det snart sängen, för i orgon blir det jobb mellan 10-19, det kommer att klirra fint i kassan sen. ;) Men det behövs.


Blir att mysa med Sambon om han hinner vill säga, Xboxet är ju ganska intresant just nu. haha.. :p


Nää nu säger jag god natt och tackar för mig!

Kraam :)

Av maartiina - 16 september 2011 23:11

God kväll!


Nu blir det alldeles strax sängen för min del, jag ska upp och jobba i morgon. Nu vet jag vad sambon kommer att ägna sig åt på dagarna och kvällarna hedan efter, så nu kommer jag väl inte få se röken av honom. =( Han har gått och köpt sig ett xbox360 jippie, eller vad man nu ska säga. (Hoppas jag kommer att få spela de spel jag gillar någon gång.)


Jobbar mellan 10-13 i morgon, ska bli skönt. Sen får vi se vad kvällen har att bjuda på, om jag inte är allt för trött vill säga, hoppas verkligen förkylningen ger sig snart. För hatar att vara sjuk, inget roligt alls.


Ska nog lägga mig och läsa lite nu innan jag släcker, ska nog kolla lite på aftonbladet med, se vilka sjuka människor det finns. Var ju någon idiot som hade lämnat sina sju hundar själva i två veckor bara för att han skulle ut och resa, när han hade kommit hem så, hade hundarna anfallit ägaren och käkat upp honom, och två av det andra hundarna. Är fan rätt åt honom, man lämnar inte hundarna utan att man har en hundvakt. Men det finns idioter till allt tydligen.


Aja, detta inlägg blev ju inte mer intresant än de förra, men men . Har ju skrivit idag iaf. Hoppas att det kan komma upp något intresant att skriva om snart. För nu känns det bara som om man skriver för att man inte har något annat för sig. Men det spelar ju ingen roll egentligen, skönt att bara skriva av sig lite.


Nää, nu säger jag god natt gott folk!

Ni får sova så gott!

Nattinatti!  



Av maartiina - 16 september 2011 12:56

Nu blir det att lägga sig på soffan och vila. I morgon blir det att jobba några timmar även om jag är krasslig. Pengar behövs ju, så det är bara att bita i det sura äpplet.


Nu ska jag fortsätta kolla på TinTin, och en stor mugg med te. Och hoppas att man känner sig bättre om ett par timmar.


Blir tydligen att fara till Örebro en sväng idag med, sambon har hittat ett spel han vill ha, (jag med förstås, men låter bättre om man skyller på han).


Ja lite trisst inlägg men det är ju alltid något iaf.


Hoppas ni får en toppen dag iaf, kraam på er alla!

Av maartiina - 15 september 2011 20:59

Förkylningen håller i sig, men är kanske lite piggare idag, men känner mig helt död. Men men, nu sitter jag här ensam hemma, sambon stack iväg till en kompis och skulle fixa till sin mobil.


Sitter och funderar på om man ska skaffa sig en blogg där man enbart lägger upp bilder på allt man fotograferar, och se om det finns de som intresserar sig av att kolla och komentera. Men vi får se! ;)


Nu blir det att kolla klart på robinson och sen får det nog bli sängen eller en film med sambon om han behagar att komma hem i tid.


Jag hoppas ni som läser detta har haft en toppen dag! Min har varit kanon även om jag är väldigt förkyld. Men hoppas det går över, för på lördag blir det jobb i vilket fall, så det ska bli toppen. Sen får vi se vad helgen har att bjuda på mer. Men den som lever får se. Men ha det nu toppen alla glada läsare där ute.


Godnatt/ kram på er! <3

Av maartiina - 14 september 2011 11:42

Sjuk fortfarande, men vad hade jag räknat med. Det är ju förskylning. Men har varit duktig nu på morgonen, har varit ute med hundarna, starat diskmaskinen och klippt klorna på hundarna. Så nu återstår det bara filning.


Men först så tänkte jag blogga lite här. Igår så åkte sambon iväg en sväng på kvällen och kom hem med revbenspjäll och mina favorit twist pommes. det var mums, sen blev det film, men då somnade sambon i soffan.. Stackarn är sjuk och helt utmattade. Men inte har han vett att stanna hemma och kurera sig, nää han ska promt iväg och jobba. ;) Men då ska han ju inte gnälla heller..


Jag blir bara sämre, men får hoppas att det går över snart, för vill tillbaka till praktiken, trivs som fisken i vattnet där ju.. :)


Nää nu blir det att fila klorna på lillfisen, sen blir det soffläge för min del. Sen får vi väl se när sambon behagar att komma hem. Men men.


Hoppas ni får en toppen dag! Kraam <3

Av maartiina - 13 september 2011 14:07

Det tar tid att få ordning på bloggen, hmm,, är inte nöjd men det får duga ett tag, har ingen ork att sitta med de mer nu.. Nu blir det att dricka en mugg med té och invänta sambon, tycker att han borde komma snart..


Idag har det inte blivit mkt gjort här hemma, har ingen ork.. Men men , får ta och greja lite sen iaf.


Hoppas ni får en toppen dag idag! Kram på er!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards