Alla inlägg under juni 2012

Av maartiina - 23 juni 2012 15:42

Precis som rubriken säger så var det en väldigt lungn och trevlig midsommar igår, vi var hemma hos Robbans storebror och hans familj. Som vanligt så var ju kameran med så det blev en hel del kort på lille Liam. =)

Vi grillade och åt god paj, sen blev det soffhäng med chips och jordgubbar. Var riktigt skönt med en lungn midsommar. Jag var avslappnad för en gångs skull, var inte tvungen att gå på helspänn hela tiden viket jag tycker var en befrielse från mina axlar. =) Stort tack till Älsklingen, Crille, Björn, Helen & lille liam för en riktigt bra kväll. Och hundarna så klart, de var med och fick springa runt och busa.


kvällen blir lugn idag också, blir nog att umgås med John & Mirelle. (Hoppas jag på!! )

Vi var iväg innan med hundarna så de skulle få springa av sig riktigt, men då kom världens regnskur så de blev att åka hem igen. =( Men vi gör ett nytt försök när det är uppehåll. =)


Nää nu blir det nog att lägga sig och läsa i första delen av House Of Night : Vampyrens Märke. Super bra bok, så nu har jag varit och köpt alla i den serien. =)

Lite dumt kanske men måste ju ha något att göra när älsklingen är i Norge på veckorna. =)


Avslutar detta blogg inlägg med några bilder från går dagen! =)

Ha det bäst tills vi hörs igen! <3


          

Av maartiina - 22 juni 2012 15:17

Nu har vi vrit och fixat sambons dator så han kan ha med sig sin. =) Så nu kommer det att komma upp bilder och lite mer inlägg från mitt håll, nu när han inte behöver min dator med sig.


Idag ska vi ut till Älsklingens bror och hans familj och grilla och bara ha en lungn och härlig midsommar. Blir väl jag som får köra hem ikväll antar jag. Har väl egentligen ingen lust med det får gå..


Blev ledig hela helgen från jobbet, sånu blir det massa mys och umgås med sambon, nästa helg åker vi ner till småland på dop, och jag får äntligen träffa familjen igen. =D Har inte varit där sedan jul förra året, så är på tiden att åka ner nu.


Veckan på jobbet har varit riktigt bra, haft och göra, varit lite trassel men det har varit en toppen vecka ändå. Men finns ju faktiskt gränser på vad man ska ta och göra, visst att man har hand om toalett städ och så. Men när det kommer folk och säger att jag ska rengöra toaletterna efter att de har varit där och Skitigt bara för att det tycker att det är äckligt, då är det fan något som är allvarligt fel tycker jag. Bara för att jag har de som en av mina arbetsuppgifter så kan de fan ta borsten som står bredvid toalettstolen och gno rent själva, jag tycker fan det är vidrigt ag också.. Jaja, nog med klagande om detta.


Nu blir det att tömma kameran och fixa den tills vi ska åka.. Ni får ha en toppen dag och kväll!

GLAD MIDSOMMAR... =D

Av maartiina - 16 juni 2012 13:03

Igår var jag hemma sent efter jobbet, fick en del att göra om man säger så. Men jag klagar inte, det är bara trevligt att få träffa så mycket olika människor. =) JAg älskar mitt jobb.. Är det bästa jag någonsin haft. =D

När jag kom hem efter en lång dag på jobbet, fick jag äntligen träffa hjärtat.. Vilken lycka!! Det blev lite ost och kex innan det var dags för sängen, men var lagon seg idag närr jag gick upp. =) Men vad gör min inte när man inte träffat sin älskling på hela veckan! <3


Nu blir det ut med hundarna, sen cykla till jobbet för ett arbetspass, hoppas att allt går vägen idag också. =) Älskar denna känsla av att man kan längta till jobbet och att man längtar efter att få komma hem också. Att man kan längta åt båda hållen! Sjukt underbar känsla måste jag säga..


Jahopp, nu åskar det också, det förvånar mig inte om det ska börja regna nu när man ska cykla till jobbet. *suck* Älsklingen min är på Gatebil med sina bröder, hade ju inte varit fel att få vara med där och fota, men är det så att det regnar så är jag glad att jag var hemma och fick jobba. =)


Önskar er alla en riktig bra dag!

Hoppas vi hörs snart igen, saknat denna blogg enormt..


KraamKraam! <3

Av maartiina - 14 juni 2012 11:14

Heej!Som rubriken säger så kommer jag nog tillbaka till denna bloggen. För finns ingen annan jag trivs på bra på som denna. Efter alla turer till att hitta en blogg som man kan blogga från mobilen när man är på spång, men har tyvärr inte hittat någon som passar än. Nattstad är en helt okej sida men är något som fattas. Nä, nog om bloggar och mina funderingar angående det. Nu blir det några smörgåsar och té, sen blir det promenad med mina fyrbenta små älsklingar. I morgon kommer min älskling hem, ska bli helt underbart att få hålla om honom igen. Idag blir det att jobba och stå i. Ska bli skönt när lönen kommer in. Älskar verkligen mitt jobb. Det enda som jag är lite nere för just nu är att jag jobbar hela helgen igen och på söndag åker min älskling igen. Men som tur är så är det inte lika länge han är borta. Ne nog om detta nu. Lite hoppigt inlägg, skyller på att det är för jag bloggar från mobilen. Ni får ha en toppen dag! För det ska jag försöka med. Kraam kraam..

Ovido - Quiz & Flashcards