Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Helg, jobb och mys!

Av maartiina - 16 november 2012 10:51

Nu är ännu en helg här, som betsår av jobb och mys med hjärtat.

Inte jätte mycket som har hänt sedan sist jag bloggade. :( Dagarna har gått fort iaf och de är väl huvudsaken.


Igår fyllde världens goaste lillasyster hela 11 år, tiden går alldeles för fort när de gäller mina underbara syskon. Min lillebror är 19 år nu. Vart tar tiden vägen, minns ju när de var bara några veckor gamla. :) Men man kommer nog alltid se dem som små i sina ögon. Men är så roligt att se hur det utvecklas som människor, och vilka personer de har blivit nu. Jag är en enormt stolt storasyster. :D

De jag saknar är väl att vi inte har en jätte stark kontakt, eftersom jag flyttade från Småland till västra götaland, för snart 4 år sedan. :) Jag ångrar absolut inte min flytt hit, för de är de bästa jag någonsin har gjort, jag har fått börja leva ett nytt liv och jag har vuxit som person, visst ibland längtar man ju tillbaka men inte så att jag vill flytta "hem" igen.. Jag har ju byggt upp mig själv på ett helt annat sett nu, och jag trivs med den person jag har blivit. Tänkte berätta mer om varför jag valde att flytta och lite om mig själv, men än är jag inte redo att göra mitt live så öppet för de som inte vet vem jag har varit och vet hur detta har förändrat mitt live till de bättre. Men hoppas att ni kommer att följa mig även efter de. :)


Nu blir det snart att hoppa in i duschen och göra sig klar för dagens arbetspass. Blir att börja lite tidigare idag eftersom de är fredag, och jag jobbar även i morgon. :) Är så otroligt glad att jag har ett jobb att gå till. :) Lider med alla som kämpar för att hitta ett jobb, men kan ge er tips om att ni inte ska gå till AF (Arbetsförmedlingen) För de är inte till jätte stor hjälp tyvärr, utan ut och presentera er själva på olika arbetsplatser, visa vilka ni är. På så sett får de en bild av er. Visst jag är en av dem som ska tacka AF för att jag har de jobb jag har, men de tog 3,5 år innan jag fick det. 3,5 är av jobbsök, praktik och utbildningar, tycker att det är synd att de ska ta sådan tid. Men nu har jag äntligen ett jobb som jag trivs med och som jag älskar. :) Vill önska er alla som är jobbsökande ett varmt lycka till! :)


Jaha, detta blev ett lite rörit inlägg men de är ju iaf ett inlägg..

Hoppas att ni får en toppen dag iaf, det ska jag ha!

Och önskar er alla en riktigt trevlig helg!!! :D


KraamKraam!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maartiina - 10 juli 2013 11:22

Www.nattstad.se/Maartiina

Av maartiina - 10 juli 2013 00:06

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7167599502 "...

Av maartiina - 10 juli 2013 00:06

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7167599502 "...

Av maartiina - 8 juli 2013 07:54


Godmorron! :)Idag blev de upp klockan sex då sambon skulle vara iväg kvart i åtta. Skönt med tidiga mornar ibland också! Nu sitter jag i bilen och väntar på sambon ska bli klar med de han ska gör, kunde tydligen ta upp till fyra timmar. Men jag h...

Av maartiina - 6 juli 2013 12:37

Heej bloggen! :) Då har jag börjat min Jobb vecka. Vilket är skönt, så man får in lite pengar. Blir att jobba idag även om de inte är så många gäster som ska komma! :) Men har en del att göra, så tiden kommer att gå fort! Slutade vid åtta igå...

Ovido - Quiz & Flashcards