Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Lungnet innan stormen.. Tar upp min åsikt om Aborter.

Av maartiina - 23 april 2012 11:55

Sitter i soffan och tar det lungt innan det blir dags att göra sig redo för jobbet. :-)

Idag fick man börja äta pencilin då, känns inget vidare, men det är bara att knapra på.. :-( Det blir ju bättre iaf.. Så man får ju se det positiva i det.. :-)


Snart blir det dags att hoppa in i duschen, och sen blir det ut med hundarna. Sambon är nere på stan och ränner en sväng. Vet inte riktigt vad han skulle göra, förutom att springa till banken som förbodligen skulle ta flera timmar. :-/ Aja, vi ses ju ikväll om inte annat. Jobbar ju mellan 15.00 - 21.15 idag.. Ska bli skönt att komma till jobbet efter en hel helg med ledighet. Så man fått ladda batterierna. :-)


Sitter och funderar på lite saker om aborter nu efter att ha sett på ungamödrar danmark.. När är det egentligen läge att man ska välja aborter. Om jag ska säga min åsikt så tycker jag det är fel att göra det om det inte finns någon speciell anledning till det då vill säga. Jag själv skulle inte kunna göra det bara för att göra det, eller för att killen inte vill ha barnet. För jag anser att är det så att man blir gravid och killen inte vill ha det så skulle han ha tänkt på risken innan han hade oskyddat sex m.m Tro att det är så att killar inte förstår att det är risker med en arbort och även vissa tjejer också. En abort är INGET priventivmedel som man kan änvänd med gått samvete. Är det så att man väljer att ha oskyddat sex så får man faktiskt stå för konsekvenserna också, att ha sex är inte bara roligt det kan ge konsekvenser, så jag tycker att alla unga och även äldre ska tänka en gång extra innan de ge sig på att ha oskyddat sex. Det finns priventevmedel för att minska risken att bli gravid. Använd de..

För jag kan gå från mig själv och när man pratat med kompisar om att ha oskyddat sex, då får man höra att det är t.ex äckligt, obekvämt m.m att använda kondom, att det är jobbigt att äta p-piller för man bara glömmer bort att ta dem och massa annat om olika priventivmedel. Då har jag alltid ställt frågan, " men vad gör du/ni om min blir gravida då? " Då får jag som svar, det finns ju abort..?!?! Detta gör mig lite orolig om jag ska vara ärlig.. För JAG anser att det INTE är något PRIVENTIVMEDEL.

Visst finns det osaker där jag tycker att det är okej att göra abort, men det är absolut den sista utvägen.. Vid tillexempel våldtäkter eller om det visar sig vara något allvarligt fel på barnet. Men inte för att man inte ORKADE använda skydd och andra dåliga ursäkter. Jaa, detta var lite om mina åsikter om detta. Skriv gärna och komentera, alltid kul att se vad ni andra anser om detta ämne..


Nää nu får det bli duschen för min del, sen göra mig klara och ut med hundarna!

Ni får ha en bra dag! :-)


KraamKraam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maartiina - 10 juli 2013 11:22

Www.nattstad.se/Maartiina

Av maartiina - 10 juli 2013 00:06

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7167599502 "...

Av maartiina - 10 juli 2013 00:06

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7167599502 "...

Av maartiina - 8 juli 2013 07:54


Godmorron! :)Idag blev de upp klockan sex då sambon skulle vara iväg kvart i åtta. Skönt med tidiga mornar ibland också! Nu sitter jag i bilen och väntar på sambon ska bli klar med de han ska gör, kunde tydligen ta upp till fyra timmar. Men jag h...

Av maartiina - 6 juli 2013 12:37

Heej bloggen! :) Då har jag börjat min Jobb vecka. Vilket är skönt, så man får in lite pengar. Blir att jobba idag även om de inte är så många gäster som ska komma! :) Men har en del att göra, så tiden kommer att gå fort! Slutade vid åtta igå...

Ovido - Quiz & Flashcards