Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Hjälplös..

Av maartiina - 16 december 2012 12:49

Min mamma fick en stroke för snart två år sedan, hon tappade tal och rörelseförmågan på höger sidan. Jag var den av oss tre barn som sist fick veta att hon fått stroken, jag är ändå älsta barnet, borde inte sjuhuset ringt mig då?? Jag fick veta allt en vecka efter, visst mamma hade sagt till sin kontaktperson att hon inte vill att hon skulle ringa mig, men tycker ändå att hon kunde gjort ett undantag och tagit den där jävla telefonen och ringt mig iaf, jag är som sagt hennes dotter och har fan rätt att veta om något händer henne, och detta är ju en jävligt allvarlig sak. Men efter en vecka fick jag veta detta. Jag som ringt och försökt få tag i henne hur mycket som hälst och trodde hon blivit sur och inte längre ville ha någon kontakt med mig, tänk om det hade gått värre som tur så har de ju inte gjort de, men tänk om.. Detta gör mig så frustrerad, ledsen och arg.


Har försökt och få tag i henne i snart två månader via sms och ringt men har inte fått något svar alls, så hjärnan började snurra på högvarv igen förens idag då min älskade lillasyster var hos mamma och hälsade på, så mamma hade bett henne ringa mig, då jag äntligen fick prata med henne igen. Hon har fortfarande svårt med tal och få fram orden, men känner sig så jävla hjälplös när man får fråga om och om igen om vad de är hon säger?! Blir helt förstörd när jag inte kan förstå henne, så efter vi lagt på så brister jag i tårar. Jag hade velat vara nära henne nu visa henne att jag finns där för henne, men som de ser ut nu vet jag inte riktigt när tiden ska räcka till för att åka ner till henne. Jag kan ju inte bara släppa allt här hemma och bara åka.


Denna känsla av hjälplöshet får mig att känna mig värdelös, det gör mig galen, att jag inte funnits där mer innan all hände, jag vet att jag inte ska ta på mig detta men, det är lättare sagt en gjort. Känns som allt bara rasade när jag fick beskedet om mamma. Vi hade precis fått upp kontakten igen efter åtta hela jävla långa år. Det som snurrar mest är att om jag hade tagit upp kontakten tidigare så hade vi kanske haft en bättre relation idag och kanske hade jag kunnat se tecknen på att något inte stod rätt till. Men nu är så inte fallet. Önskar att allt hade varit annorlunda, men jag kan inte spola tillbaka tiden, tiden då vi umgicks som mor och dotter och vi hade kul, kunde prata om all och gråta ut i varndras famn. Saknar allt med tiden då vi verkligen hade våran mor och dotter relation. Åhh tårarna bara sprutar just nu, vet inte vad jag ska ta mig till, allt bara vrids om inom mig och drar åt så jag knappt får någon luft. Hatar denna känsla..


Aja, jag får försöksa samla mig lite nu.. :)

 
 
Må Bättre

Må Bättre

16 december 2012 13:18

kram på dig Martina! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den på facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du skriver så bra. Jag gör gärna ett länkbyte med dig, är du intresserad så är min mail lina@synapswebb.se :-)

/Lina

kram <3

http://må-bättre.se

maartiina

17 december 2012 10:43

Heej! Tack så jätte mycket, jag känner själv att jag skriver väldigt rörigt men det är jätte roligt att du gillar min blogg. :) Jag är lite dålig på detta med länkbyte och de, hur gör jag? :p

Tack för din fina komentar det värmer mitt hjärta! :)

 
Eveliina

Eveliina

18 december 2012 17:46

Vad tråkigt det där med din mamma... :( Hoppas hon är bättre snart i alla fall!

Sv: Åh tack fina du! :) <3 glad jag blir av dina fina ord!! Verkligen! Ska kämpa vidare!
Nja, vet inte om de störtar mig precis, men är rädd att de kommer bevaka mig mer och ta ifrån mig massa frihet om jag berättar hur läget är just nu... :( vågar inte det!
Massa kramar tillbaka! <3

http://cupcakedream.bloggplatsen.se

maartiina

18 december 2012 22:13

Som de ser ut nu så kommer hon ha problem med tal och rörligheten. :( Men jag tänker som så att de kunde varit värre.

Okej, stöttar de dig inte så förstår jag att du inte vill berätta för dem. Jag finns här om du skulle behöva någon utomstående att prata med. Här får du min mail martinareinikainen89@live.se bara att adda på msn om du vill. Jag lyssnar gärna. Tänkte på en sak. Vet dina föräldrar vad anorexia innebär eller är de som om de ger dig skulden för att du slarvar med maten frivilligt?!? Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maartiina - 10 juli 2013 11:22

Www.nattstad.se/Maartiina

Av maartiina - 10 juli 2013 00:06

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7167599502 "...

Av maartiina - 10 juli 2013 00:06

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7167599502 "...

Av maartiina - 8 juli 2013 07:54


Godmorron! :)Idag blev de upp klockan sex då sambon skulle vara iväg kvart i åtta. Skönt med tidiga mornar ibland också! Nu sitter jag i bilen och väntar på sambon ska bli klar med de han ska gör, kunde tydligen ta upp till fyra timmar. Men jag h...

Av maartiina - 6 juli 2013 12:37

Heej bloggen! :) Då har jag börjat min Jobb vecka. Vilket är skönt, så man får in lite pengar. Blir att jobba idag även om de inte är så många gäster som ska komma! :) Men har en del att göra, så tiden kommer att gå fort! Slutade vid åtta igå...

Ovido - Quiz & Flashcards