Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Sista inlägget idag, mycket om mig och mitt beteende..

Av maartiina - 28 januari 2012 01:07

Heej igen!


Nu ska jag aldelles strax inta sängläge.

Min dag har varit toppen, jag har jobbat några timmar och sen blev det att träffa Marie en sväng. Vi hade en del att prata om ikväll, så det blev en del skratt. :)


Är skönt att ha någon som förstår än när det blir lite knas i hjärnkontoret ibland. Men med hennes tips så tror jag att jag kommer att komma en bra bit på vägen. Men jag har ju kommit på mig själv om hur jag beter mig i olika situvationer, men det är ju för att jag är så pass osäker som jag är på mig själv. Och sen när självförtroendet och självkänslan är så ostabil så blir man ju mer osäker också. Vilket kan och ställer till en hel del för mig och mitt tänkande. som tillexempel:


" Råkar det vara så att jag inte får tillräckligt med uppmärksamhet av sambon tilexempel, då börjar hjärnan direkt. Är han inte länger kär i mig, är det jag som är felet, tycker han att jag är äcklig m.m."


Ska jag sitta här och skriva alla dessa tankar som kommer upp så kan jag hålla på i flera dagar. Men detta är något som jag bestämt mig för att jobba mycket med just nu. Att blir säkrare på mig själv och framför allt att bygga upp min självkänsla och självförtroendet. Så det är bara att börja med alla dessa övningar som jag en gång trasslat mig igenom. Vilket jag är berädd att göra, jag ska bli en starkare människa och jag ska börja förstå att jag är värd att få vara lycklig och att jag är älskad för den jag är. Jag ska inte behöva vara rädd att mina vänner sviker mig om jag är mig själv, och jag ska absolut inte spela någon jag inte är för att jag tror att det är så min omgivning vill att jag ska vara. Men nu har jag aldrig försökt vara någon annan heller, jag hoppas ni förstår meningen med detta inlägg iaf. Men jag kan säga så mycket som att jag har tagit avstånd från vänner och tyvärr familj, släkt pga att jag inte tror att jag duger som jag är. Så nu vill jag be alla vänner, nära och kära om ursäkt för att jag inte har varit så aktiv på att höra av mig. FÖRLÅT! Ska bli ändring, jag lovar!


Men sen så måste ni också förstå att detta kommer att ta tid för mig, men jag ska göra mitt bästa. Som ni alla vet så byggdes inte Rom på en dag direkt. Låt mig bara få ta den tid jag behöver så kommer allt att bli bra. Stötta mig, ge mig råd och tips, men hacka inte på mig om det skulle bli fel, utan vägled mig då istället.


Oj, detta blev ett långt inlägg, hoppas jag har fått fram det jag vill ha sagt på någorlunda tydligt sätt iaf.


Nu får det allt bli sängen för min del, ska upp om ca 6 timmar! :s Ojoj, kommer att vara riktigt trött kan jag säga, och det är jag ju redan nu. Men är ju inte så många timmar jag ska jobba i morgon, så kan ju lägga mig en stund efter jobbet. :)


Hoppas eran kväll har varit toppen!

God natt, sov sött tänk på alla kryp ni mött! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maartiina - 10 juli 2013 11:22

Www.nattstad.se/Maartiina

Av maartiina - 10 juli 2013 00:06

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7167599502 "...

Av maartiina - 10 juli 2013 00:06

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7167599502 "...

Av maartiina - 8 juli 2013 07:54


Godmorron! :)Idag blev de upp klockan sex då sambon skulle vara iväg kvart i åtta. Skönt med tidiga mornar ibland också! Nu sitter jag i bilen och väntar på sambon ska bli klar med de han ska gör, kunde tydligen ta upp till fyra timmar. Men jag h...

Av maartiina - 6 juli 2013 12:37

Heej bloggen! :) Då har jag börjat min Jobb vecka. Vilket är skönt, så man får in lite pengar. Blir att jobba idag även om de inte är så många gäster som ska komma! :) Men har en del att göra, så tiden kommer att gå fort! Slutade vid åtta igå...

Ovido - Quiz & Flashcards